Speakeri si Agenda

 

    Tematica acestui an priveste strategiile pe care companiile le-au adoptat pentru dobandirea unui avantaj competitiv atat pe piata nationala cat si globala in functie de companie. Criza economica a adus din nou in ultima perioada la rampa unul dintre indicatorii de eficienta cei mai importanti ai unei companii: avantajul competitiv. Este inovatia – reinventarea supply chain-ului - solutia iesirii din criza? Cum cream un supply chain competitiv? Care au fost solutiile adoptate de companiile din Romania pentru a capata un avantaj competitiv? Avantajul competitiv arata in ce masura respectiva companie are un rezultat financiar pozitiv fie prin costuri de operare mici, fie prin calitate, fie prin capacitatea de a livra produsele rapid si la timp, fie prin adaptabilitatea la schimbarile din cererea pietei. Acest parametru se poate transforma in "avantaj competitiv sustenabil", atunci cand aceste performate asigura companiei o pozitie de frunte in domeniul respectiv. Scopul, declarat sau nu, al majoritatii strategiilor de afaceri ale companiilor este acela de a obtine un avantaj competitiv de lunga durata. Mai mult decat atat avand in vedere ca cele mai multe companii sunt prezente si la nivel national dar si global, daca acea companie are deja sau dobândeşte un avantaj competitiv în raport de competitorii săi nationali, apare necesitatea luării în considerare a tuturor competitorilor acesteia inclusiv la nivel european sau global. In 2009 cele mai multe companii si-au redus investitiile sau au renuntat complet la acestea, competitia s-a accentuat, unii retaileri si-au incetinit sau au oprit dezvoltarea, sau chiar au fuzionat cu alte retele, iar altii s-au extins si se vor extinde in continuare pentru a castiga cota de piata. Romanii cheltuie mai putin, mai rar, calculeaza mai mult raportul calitate - pret si sunt mai atenti la ceea ce cumpara, "Obsesia" companiilor de a face profit s-a redus numai la reducerea preturilor, externalizarea catre terti, reducerea investitiilor in publicitate, training si achizitii, disponibilizarea angajatilor sau au adoptat si alte strategii pentru dobandirea unui avantaj competitiv luna durata si nu doar de supravietuire momentana. Realitatea ultimului an ne-a demonstrat ca avantajul competitiv se dobândeşte, sau se pierde. Ne propunem sa aducem in fata auditorilor studii de caz ale companiilor care au reusit sa dobandeasca un avantaj competitiv in conditii de criza.         In cele mai multe cazuri sursa avantajului competitiv poate fi una singură – inovare – fireşte, în sensul cel mai larg al noţiunii, inovarea referindu-se si la: înnoirea produsului, tehnologiei, echipamentelor, proprietarului, managementului, comercializării, finanţării, personalului, informaţiilor etc. De fapt, prin operaţiunea strategică adoptata de companii se prevede tocmai modalitatea de inovare, prin care se realizează avantajul competitiv. In mediul agresiv in care au functionat in 2009, companiile autohtone au fost cele mai dezavantajate in ceea ce priveste accesul la finantare, datorita procesului foarte greoi, si in conditiile in care statul este prim competitor in ceea ce priveste atragerea de linii de finantare, acestea recurgand si la metode extreme, cum ar fi insolventa, reorganizarea sau inregistrarea in tari mai prietenoase din punct de vedere fiscal. Companiile multinationale au avut un avantaj competitiv implicit nefiind lovite de aceasta concurenta a statului in ceea ce priveste resursele de finantare.

 


Noutati

Mediul de afaceri nu este de acord cu plata defalcata a TVA

Comunicat de presa Coalitia pentru Romania, 8 septembrie 2017

Raportul cu privire la deficitul de competente in logistica si supply chain 2017

Banca Mondiala a publicat raportul cu privire la deficitul de competente in logistica si supply chain la nivel mondial



Membri Gold

Membri Silver

Parteneri

Parteneri Media


Newsletter