
4 exemple și sfaturi pentru a nu fi înșelat de furnizorii de folie stretch
un articol semnat de Cristi Oprea - Director Comercial, SMART WRAP (membru ARILOG)
CUM VERIFICI ȘI VALIDEZI PRODUSELE UNUI FRUNIZOR DE FOLIE STRETCH DE PALETIZAT?
Piața ambalajelor industriale este o piață concurențială, dinamică și, din păcate, supusă unor tactici care dezavantajează clientul. Pentru a evita astfel de situații, vă oferim câteva sfaturi care pot ajuta în procesul de achiziție a foliilor.
Cele mai mari și dese înșelătorii sunt întâlnite la foliile stretch: atât cele Standard cât și High Performance, astfel:
1. GROSIMEA: cea mai utilizată “șmecherie” și cu impact mare în costuri
Exemplu: se ofertează cu specificație 17 microni și se livrează cu 23 de microni;
- Grosimile 12-15-17 sunt mai scumpe (preț per kg) DAR au performanță mai bună prin consum mai mic datorat rezistenței mai mari
- Grosimile 20 -23 sunt mai ieftine per kg DAR consumul este mai mare!
CONCLUZIA: se ofertează pe grosimi mici (preț mai mare) dar se livrează grosimi mai mari. Clientul PIERDE, furnizorul CÂȘTIGĂ dând impresia de preț super competitiv, mai ales dacă se poziționează între cele două grosimi.
CUM VERIFICI DACĂ GROSIMEA ESTE CORECTĂ?
Se rupe 1 mp de folie (desfășurată), se face ghem, apoi se cântărește și se împarte la densitatea declarată în Fișa Tehnică de produs. Rezultatul este grosimea!
2. DIFERENȚA dintre BRUT și NET: greutatea rolei = greutate folie + greutate tub
În general, se ofertează greutate brută, iar clientul se lasă singur păcălit pentru că nu verifică greutatea netă; furnizorul profită de ignoranța clientului și pune produse cu tuburi cât mai grele.
Astfel, se creează și o concurență neloială în etapa de ofertare față de alți furnizori care sunt corecți și vând produse similare.
Exemplu:
17,3 kg per rolă -> tubul aici are 1,3 kg
16,0 kg per rola -> tubul aici are 2,0 kg
Se vinde ILUZIA unui preț mai mic per kg, dar cu cantitate de folie mai mică. Așadar, prețurile sunt comparabile DOAR dacă comparăm “mere cu mere”, adică: cantitatea de folie de pe rolă.
La oferta de preț IDENTICĂ, păcăleala este că primești cantitate de folie mai mică.
CUM VERIFICI DACĂ OFERTA DE PREȚ ESTE CORECTĂ?
Cântărește rola și determină greutatea (ponderea) tubului în rolă!
3. ELONGAȚIA DECLARATĂ ÎN FIȘA TEHNICĂ DE PRODUS: diferența dintre elongația GARANTATĂ și cea de RUPERE
Exemplu: Furnizorul te asigură că livrează un produs cu elongație de 300% la preț de 150%. DAR pe mașina de ambalare pe care o utilizezi ai nevoie doar de elongație de 150 %. În concluzie, conform Fișei Tehnice de produs, primești folie cu elongație 300% dar, de fapt, primești de 150 %, pentru că nici nu ai nevoie de mai mult!
PĂCĂLEALA: crezi că ți se livrează un produs cu elongație de 300% la preț de 150%. În realitate, primești chiar 150%.
CUM VERIFICI și CUM IEI DECIZIA CORECTĂ?
Pe Fișa tehnică de produs, verifică rubrica ELONGAȚIA GARANTATĂ și NU ELONGAȚIA LA RUPERE.
TERMINOLOGIE:
- elongația garantată -> rația de elongare obținută până în momentul în care folia începe să se îngusteze
- elongația la rupere -> rația de elongare prin care folia se subțiază până la rupere (aceasta este o măsurătoare de laborator, deci nu vă lăsați păcăliți de elongația de rupere!)
4. ÎNȘELĂTORII LA LIVRARE: se facturează NET dar se livrează BRUT
Exemplu: se ofertează la cantitatea netă (oferta este instrumentul pe baza căruia clientul acceptă prețul) dar livrarea se face la cantitatea brută: adică la cântărire tubul este incorporat (considerat) în aceeași greutate.
RECOMANDARE:
Dacă monitorizați atent consumul, ajungeți la concluzia că numai prin selecția corectă și verificarea furnizorului economiile pot ajunge și la 30%.
------
M&M Product activează pe piața din România din 1994, deține o platformă la Râșnov (producție și depozit central) și operează în țară prin 5 puncte de lucru regionale: București, Cluj, Craiova, Bacău, Timișoara. Compania are două divizii, producție și distribuție, și trei linii de business: Ambalaje flexibile Standard, Ambalaje flexibile High Performance (HP și smart green) și Utilaje. Cele 3 branduri al companiei sunt optim, high performance, the smart green.
Echipa SmartWrap
Smart as our clients